Tuesday, May 8, 2007

Inilah gereja kampung bayayat, besar dan cantik, dan yang bangganya adalah cara gereja ini dibangun, bukan dgn sponsor dan bantuan kewangan kerajaan tetapi hasil kutipan dan derma org kampung sendiri dan sedikit2 jadi banyak dari penduduk kampung sendiri. inisiatif penduduk kampung sendiri .. tu yang aku bangga jadi sebahagian dari penduduk kampung bayayat ni. Muafakatnya sgt besar dan sanggup mengenapikan hal peribadi masing2 demi keselesaan utk membangun sebuah gereja. Buat masa ini sedang melakukan hal yang sama utk membangun rumah pastor dan pelawat kampoung pula, good luck, Gambar diatas tuh salah satu kebaktian dan Pastor sementara kami iaitu Pastor MICHEAL BANATI sedang menyampaikan khotbah.

Hah nilah pemain2 bola fanatik di kampung bayayat, tak kira hujan gelap panas semua turun padang, cuma kekadang tuh lewat sgt baru nak turun padang, semua tengo org jalan dulu, tunggu kucing bertanduklah kalau korang tak mulakan langkah, tp sekali turun, alamak padang tak muat sebab satu kampung main, gambar diatas ni selepas main petang, dah nak gelap dah, kami namakan padang kampung kami sebagai stadium POROPOK hehehe

Nah nilah sungai kedamaian, korang mesti jeles kan, sebab air dia jernih, kalau kebulur haus pun korang lantak ja minum gerenti nda mati sebab pencemeran nda banyak huahaha, tp jangan sekali kali cuba menangkap ikan disungai ini walau dengan cara apa sekalipun sebab kebanyakan sungai di sepanjang sungai kedamaian di "BONBON" dimana ada masa 'penuaian" ikannya yang dipersetujui penduduk kampung sekali setahun sahaja, memang besar2 ikannya, nanti saya cuba uploadkan pic ikan2 masa penuaian tahun ni, saya termiss coz masa tuh saya diluar sabah huahahaha tp adk saya sempat ambik beberapa pic. Pic diatas tuh bukan budak lemas tapi budak suka enteframe huahahha.

2 comments:

IsaiahEzra said...

ni kg yg selepas kebayau ka?

Gidong @ Daniel Lennox said...

sebelum kebayau lah kalau dari pekan KB ..